2020. október 20. 18.00
Robert Doisneau kora egyik kedvelt fotográfusa volt, André Kertész és Henri Cartier-Bresson nagy tisztelője. Olyan majdnem mindenes. Ipari és reklámfényképezéssel kezdte, majd fotografált az utcán, készített képriportokat, és dolgozott a Vogue-nak is. Humanista volt, mondják. Minden bizonnyal, akárcsak az irányzat, amelynek egyik jelentős képviselőjeként tartják számon. Bár Palm Springs őt is elcsábította, itt előtűnik a groteszk is. Igaz, a hajlam a finom élcre mindig is látszott felvételein.
Miről árulkodik egy ilyen kiállítás? Kordokumentum? Egy életmű lenyomata? Vagy inkább egy korszaké? Mit tudhatunk meg a fotográfusról, mit arról a korról, amelyet megmutat, ha azt mutatja meg egyáltalán? Doisneau képei állítások, mégis számos kérdés vetődik fel velük kapcsolatban. Nem arra vonatkozóan, amit megmutat, hanem inkább arra, ami nem látszik. Lehet-e ez egy „dokumentarista” legfőbb törekvése? Erre is keresünk válaszokat. (Pfisztner Gábor)
A kiállításon Pfisztner Gábor kalauzolja végig a látogatókat. Pfisztner Gábor óraadó egyetemi oktató több felsőoktatási intézményben, számos cikk és kritika szerzője, főként a Balkon és a Fotóművészet című folyóiratokban publikál.
A tárlatvezetés a Budapest Art Weekkel közösen kerül megrendezésres program. Az esemény Budapest Art Week karszalaggal látogatható, a programra való regisztráció az alábbi linken zajlik:
A programon való részvételhez szükséges karszalag a Mai Manó Házban megvásárolható, az ebből származó bevétellel az intézményünket támogatja.
A kiállítás látogatása az ismert járványügyi szabályok betartása mellett zajlik, gyakori fertőtlenítéssel és szellőztetéssel és a 1,5 méteres távolság betartásával, kötelező maszkviseléssel teremtünk biztonságos környezetet a látogatóink számára.