Másképp látni a világot - nepszava.hu
Minél tovább bolyongunk a kiállítótérben, annál nehezebb szabadulni a képek hangulatától, gyakran igéző hatással lehetnek a nézőre, aki mind gyakrabban teheti fel magának a kérdéseket: hol voltak eddig ezek a felvételek? Hogyan lehet, hogy mostanáig nem ismerte csak egy szűk közeg Margaret Watkins nevét? És vajon másként történt volna ez, ha a fotográfus történetesen férfi? Bárhogy is válaszoljunk, jelentős elmaradást kell most bepótolnunk.
Az ATV Start Plusz vendége Baki Péter, a Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház igazgatója
A kószáló képei – Margaret Watkins kiállítása a Mai Manó Házban - Punkt.hu
A korszak divatfotói és reklámfotói nemcsak az új típusú női fogyasztó társadalmi képét alakítják át, hanem azokat a módozatokat is, amelyekkel a nők saját magukat, illetve a női célcsoportnak szánt termékeket fényképezik. Ez a felszabadulás Margaret Watkins kiállított képein is vizuális elemként ismerhető fel.
Podcast: Bovaryné – Milyen sors jut egy nőnek, ha képzőművész? - marieclaire.hu
Bovaryné megnézte Margaret Watkins Fekete fény című kiállítását. Arra is kíváncsi volt, hogy a 21. század elején hogyan ítélnek meg egy női képzőművészt? Szederkényi Olga legújabb podcastjében Nagy Kriszta x-T-vel, ismertebb nevén Tereskovával, a sokak által öntörvényűnek tartott képzőművésszel beszélgetett a témáról.
A rejtélyes Margaret Watkins - Fotóhónap2021 - fidelio.hu
A szinte zavarba ejtő személyességgel és részletgazdagon kidolgozott képek a művész halála után több mint ötven évvel kerültek nyilvánosságra, először San Sebastianban, majd Madridban láthatta a közönség, és most Budapesten.
A kiállítás művészetének és karrierjének legfényesebb, 1914 és 1930 közötti szakaszára fókuszál, öt nagy fejezet köré rendezve az életművet. A francia kurátor elmondása szerint a tárlat címe Victor Hugo utolsó szavaira reflektál.
„Ez az a fekete fény, amely Margaret Watkins szinte minden képén tapintható” − fogalmazott.