Előadás
2019. május 22. 18 óra
Pályája 20 éve alatt Erik Kessels az úgynevezett „talált fotográfia” műfajának egyik legfőbb, megkerülhetetlen hivatkozási pontjává nőtte ki magát. Legtöbb projektjéhez már meglévő fotográfiákat hasznosít újra saját mozaikjainak alkotóelemeiként. Kessels kamera, sőt, objektív nélküli művész: alkotói gyakorlatában a fotográfia ready-made elem, amelyet a művész mintavételt követően helyez új kontextusba. Az eredmény a képek afféle „ökoszisztémája”, mely által nem bővül a már-már mindent kiszorító, napról napra exponenciálisan növekvő gigászi képtömeg, csupán újrahasznosul az eleve rendelkezésre álló képanyag.
Előadásában Erik Kessels fellebbenti a fátylat legújabb projektjeiről, és betekintést nyújt a fényképek kisajátításának rejtelmeibe. Az előadás további témája a képek szerepe korunkban, illetve a puszta fogyasztáson túlmenő befogadási lehetőségek.
Angol nyelvű program. Az előadásra a belépés ingyenes. Az előadás után Erik Kessels dedikálja a könyveit a helyszínen!
Erik Kessels
Erik Kessels 1966-ban született Hollandiában. Művész, formatervező, kurátor, gyűjtő, a KesselsKramer kommunikációs ügynökség művészeti vezetője; különösen érdekli a fotográfia. 1998 óta több mint 60 könyvet adott ki, főként archív fényképekből, egy részüket saját kiadója, a KesselsKramer Publishing révén, a többit pedig más kiadóknál világszerte. A 2001-ben indított Useful Photography magazin alapítója. Számos egyetemen és akadémián tanított, mint például az amszterdami Gerrit Rietveld Academy, a lausanne-i ECAL és az Amszterdam Academy of Architecture. 2010-ben elnyerte a magas presztízsű Amsterdam Prize of the Arts díjat. 2016-ban jelölték a Deutsche Börse Photography Foundation díjára. 2017-ben Torinóban és Düsseldorfban az addigi pályáját összefoglaló kiállítást mutattak be. Híres installációja, 24 hours photos, 2019. augusztus 4-ig látható a SF MOMA snap+share: transmitting photographs from mail art to social networks című kiállításán.
Az előadásról készült felvételt ide kattintva lehet megnézni.