ENGLISH ENG ENGLISH
Kezdőlap/ Mai Manó Ház a Szigeten

Mai Manó Ház a Szigeten

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is kint leszünk a Sziget Múzeumi Negyedében és remek programokkal várunk Benneteket a Mai Manó Ház sátrában augusztus 9–16. között, minden nap 13-tól 20 óráig. A fesztiválozóknak érdemes a Mai Manó Házat is meglátogatni, hiszen az érvényes Citypass-szal rendelkező látogatóink számára augusztus 5. és 17. között, a sértetlen Sziget napi- vagy hetijeggyel rendelkezők számára egész augusztusban 50% kedvezményt biztosítunk a Mai Manó Házban megváltott belépőjegy árából.

Sziget Fesztivál, 2017. 08. 09. – 16.
Múzeumi Negyed, Mai Manó Ház sátor
Nyitva: minden nap 13-20h

A tavalyi nagy sikerre való tekintettel több programmal is készültünk:
LÉPJ A KÉPBE, LÉGY A KÉPEN! Öltözz be és pózolj a 100 éve elhunyt Mai Manó századfordulós műtermének háttere előtt!
IKONIZÁLJ! Stencilezd neves fotóművészek válogatott fotóit pólóra, táskára sátrunknál, hogy hazavihess egy-egy képet emlékbe.

A kényelmes foteleket a  blup_logo_small -tól kaptuk. Köszönjük!
Fotó: Mai Manó Ház
Fotó: Mai Manó Ház
Fotó: Mai Manó Ház
Fotó: Mai Manó Ház
Fotó: Mai Manó Ház
Fotó: Mai Manó Ház
Fotó: Mai Manó Ház
Fotó: Mai Manó Ház

 

Kiállításaink a Mai Manó Házban:

Elliott Erwitt Magyarországon

Magyarország, 1964: Kádár János megkapja a „Szovjetunió hőse” kitüntetést, megnyílik az ország első önkiszolgáló ABC-je, hazánk és Csehszlovákia között megindul a menetrend szerinti autóbusz-forgalom. Szóval, semmi különös, zajlik az élet a szocializmus alatt. Valami kivételes azonban mégiscsak történik ebben az évben: az országba látogat egy ekkor még csak 36 éves amerikai fotográfus, és elkészíti egész pályafutása több ikonikus fényképét. Elliott Erwitt – akiről szó van – egy megbízás keretében utazott a Vasfüggöny keleti oldalára – Magyarországon kívül Lengyelországban és Csehszlovákiában járt –, ahol a rá jellemző egyéni látásmóddal örökítette meg az itteni hétköznapokat. Az Elliott Erwitt Magyarországon című kiállítás a hazánkban készült fotókból mutat be egy itthon még soha nem látott válogatást. Az amerikai fotográfus számos helyre eljutott Budapesten, a Keleti pályaudvartól kezdve a Nagymező utcán át a Citadelláig, de több vidéki városban és faluban is megfordult – látszólag a monumentális szocialista műalkotások és a városi kontrasztok ugyanúgy lenyűgözték, mint a falusi élet egyszerű pillanatai. Erwitt különösen élvezte a megbízatást, mivel, ahogy ő maga mondta, nem volt semmilyen megkötés, szabadon fotózhatta azt, amit akart.

Budapest, Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Budapest, Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Budapest, Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Budapest, Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Budapest, Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Budapest, Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Úttörő csapat tisztelgése. / Pioneer group on military day. Budapest, Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Úttörő csapat tisztelgése. / Pioneer group on military day. Budapest, Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Szövetkezeti gazdaság Turán / Cooperative farm at Tura, Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Szövetkezeti gazdaság Turán / Cooperative farm at Tura, Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos
Hungary, 1964 © Elliott Erwitt / Magnum Photos

 

Manó 100 – Mai Manó halálának 100. évfordulója

Mai Manó (1855–1917) fényképészmester, szakíró, a gyermekfényképezés egyik legjobb hazai képviselője, 1885-től császári és királyi udvari fényképész. Egyik kezdeményezője a Magyar Fényképészek Országos Szövetségének, alapítója és főszerkesztője A Fény című lapnak, a maga korában a szakmán belül az egyik legnagyobb szaktekintély volt, akire még a konkurens műtermek fényképészei is felnéztek. És nem utolsósorban felépíttette és ránk hagyta a Nagymező utca 20. szám alatti gyönyörű, párját ritkító műteremházát.

A Geszti gyermekek (1911 körül)
A Geszti gyermekek (1911 körül)
Cigánylány jelmezben (1903 körül)
Cigánylány jelmezben (1903 körül)
Férfi kutyával (1892 körül)
Férfi kutyával (1892 körül)
Olvasó nő (1900 körül)
Olvasó nő (1900 körül)
Róna József leánya (1896 körül)
Róna József leánya (1896 körül)